Tuesday, November 28, 2006

Depeche Topp Tjugo

Hårt inspirerad av min vän Hanna, så inser jag att man inte kan leva stor del av sitt liv utan att konstruera en topp-tjugo-lista på låtar från sitt favoritband. Då tar tandfen hela ens skelett. Minst.

Sista konserten (2006) var visserligen kass, men det har jag lamenterat om tidigare. Men, låt oss glädja oss att två låtar från Playing the Angel kom med!

Utan inbördes ordning:
  • Ice Machine (Speak and Spell)
  • Personal Jesus (Violator)
  • Freelove (Exciter)
  • Love In Itself (Construction Time Again)
  • Everything Counts (Construction Time Again)
  • Master and Servant (Some Great Reward)
  • A Pain That I'm Used To (Playing the Angel)
  • Enjoy the Silence (Violator)
  • Just Can't Get Enough (Speak and Spell)
  • New Life (Speak and Spell)
  • It Doesn't Matter Two (Construction Time Again)
  • I Feel You (Songs of Faith and Devotion)
  • Photographic (Speak and Spell)
  • Precious (Playing the Angel)
  • Never Let Me Down Again (Music for the Masses)
  • I Want You Now (Music for the Masses)
  • It's No Good (Ultra)
  • A question of time (Black Celebration)
  • New Dress (Black Celebration)
  • See You (A Broken Frame)

1 comment:

cosmoscatten said...

You did a great job Erik! :) Tog mig hela kvällen att få ihop min och fortfarande undrar man, har jag gjort rätt? FInns ingen ånger? inget velande? ;) Äh, rock on!